• Suzuki
  • Motoguzzi2

Archiv

Jak to bylo v letech 2005-2006

01 (1)
02
03
04

Co se událo za poslední dva roky ? "Nula pět" začal v Hořicích krásným návratem naší nejstarší Rudge na závodní dráhu, když ji Marek po hrůzostrašném úvodním pádu Jardy Zatloukala přivedl do cíle na druhém místě...hned za "kosmicky naladěnou" Gilerou pana Spychaly. V podobně radostném duchu pokračoval zbytek sezony... občas se šroubovalo, častěji slavilo a Bratrstvo Ručky, ta zblázněná parta nadšenců předválečných aparátů mělo důvodů k dobré náladě vždycky plný pytel... . A samozřejmě přes zimu...k zapamatování dlouhou ...všichni hledali, kterak přidat víc koníků do našich milovaných motorů, aby "to šlo" spolehlivě "přes tunu"...tedy anglických 100mph (160 km/h).

05
06
07
08

Není sice příliš takových míst na přírodních českých okruzích, ale například padák v Hořicích do města, nebo rovinka kolem cíle v Branné přímo volají po maximální rychlosti... . Což Rudge...a jiné vzácné aparáty zbožňují nade vše... 

09
10
11
12

A našlo se...v podobě "opičích kapek" nejdříve přidávaných v mírném poměru do benzínu...a nakonec jako stoprocentní palivo v pravém duchu závodů třicátých let. Hořice a Dvůr Králové 2006 viděly nejdřív podivné pohyby některých "bratrů" s motocykly před startem, připomínající sezení na rozdováděné koze,...ale to šlo pouze o snahu mít směs dobře promísenou... . Výsledky ale stály zato. Mimo jiné k veliké radosti pana Josefa Nováka, českého guru a tatínka všech "rudgemanů"... který za aplausu tisícovek diváků projel v Hořicích čestné kolo k oslavě svých 90 narozenin...a v sedle Rudge TT Replica, stejného stroje s nímž tady startoval už v roce 1938 !!!! To člověku zůstává rozum stát...a taky dokazuje, že za řídítky motocyklu se stárne pomaleji.  

13
14
15
16
17
18
19
20

Takže zmoklé Nové Mesto nad Váhom a turistické zpestření zvané "rudge rally slovakia 2006" byly pokračováním roku, jehož finále přišlo v Branné začátkem září. Dlouho očekávaná premiéra továrního závodního půllitru Jawa z roku 1952 byla za dveřmi...a v prosluněných jesenických horách s ní Marek Odehnal projel nejdřív treningy s klouzavou spojkou...,a v neděli konečně opatrně závod... . Teprve si na sebe zvykali, ale divákům se to jistě moc líbilo... stejně jako všem legendárním závodníkům v motocyklovém nebi, kteří tuhle poctu jim samotným sledovali. Jakožto třeba Antonín Vitvar, Jan Novotný, Gusta Havel, letos smutně zesnulý Láďa Štajner...no a samozřejmě Franta Šťastný.

Všichni tihle hrdinové na druhé generaci jawského poválečného aparátu závodili...a mezi nimi byl spíše znám pod přezdívkou "necky"...podle tehdy nového dvojitého rámu. Roztočená "račka" ani "jawský půllitr" se nedají slovy adekvátně popsat...ale je to adrenalin k inhalaci v báječném poměru. Tak nezbývá,než si na příště přát "jenom houšť a větší kapky"...a na přírodních okruzích českých a přilehlých "luhů a hájů" brzo nashledanou... . Kalendář další sezony pověsíme hned, jakmile bude známý.

Váš Triskel...a "Bratrstvo Ručky"...!

2004

Co se událo za poslední dva roky? "Nula pět" začal v Hořicích krásným návratem naší nejstarší Rudge na závodní dráhu,když ji Marek po hrůzostrašném úvodním pádu Jardy Zatloukala přivedl do cíle na druhém místě...hned za "kosmicky naladěnou" Gilerou pana Spychaly.V podobně radostném duchu pokračoval zbytek sezony...občas se šroubovalo,častěji slavilo a Bratrstvo Ručky,ta zblázněná parta nadšenců předválečných aparátů mělo důvodů k dobré náladě vždycky plný pytel... .A samozřejmě přes zimu...k zapamatování dlouhou ...všichni hledali,kterak přidat víc koníků do našich milovaných motorů,aby "to šlo" spolehlivě "přes tunu"...tedy anglických 100mph (160 km/h).Není sice příliš takových míst na přírodních českých okruzích,ale například padák v Hořicích do města,nebo rovinka kolem cíle v Branné přímo volají po maximální rychlosti... Což Rudge...a jiné vzácné aparáty zbožňují nade vše...

Dvouměsíční pauzu jsme si zpestřili kromě rodinných výletů taky rekreačním svezením na cyklo oválu v Plzni (některými zvaném koule smrti nebo český Brooklands),a známém závodě do vrchu "Kokotsko". Přišlo září  nový závod klasiků v Kyjově...který se mimořádně vydařil tím,že Marek Odehnal měl tu čest zaskočit jako spolujezdec v kočárku pana Hlavsy.Fofrem a v pořádku přivedli závodní "ulster" do cíle,jen jezdec nechápal,z čeho ten Marek je tak zničený,a proč má celý bok jednu modřinu...

Tak hned do Branné...impozantní stan našich předválečných strojů,nádherné počasí v treningu a veliká řež v neděli za deště udělaly spolu s havárkou Jardy Zatloukala a Honzy Exnera na BSA side tečku za seriálem.Vlastně tou poslední tečkou byly tradiční "Brno-Soběšice"...letos jako 80 výročí prvního závodu do vrchu na této trati.

Bratrstvo Ručky...neformálně založené už vloni se zdá pořádně nabírat otáčky,jak se samozřejmě sluší a patří na pořádné aparáty s vrtáním a zdvihem 85x88 ! Jenom Jawský půllitr dosud nezavrčel a uspokojení nedočkavců se tedy odkládá...doufejme,že už ne nadlouho. Takže na konec klasikům zdar,motorkám dvakrát,rychlý konec zimy a suché cesty...to si přeje Bratstvo Ručky,a ...
Váš Triskel

1999-2003

Náš volný čas se zase točí jen kolem motorek....
Léta jsme se jezdili dívat na závody "klasiků" a pokaždé nás fantastická atmosféra, vůně spáleného ricinu a výkony jezdců totálně dostaly. Takže jednoho dne se nová startovní čísla na sezonu 1999 lepila i na naše stroje. 

01
02
03
04

Náš tým jezdí se třemi motocykly anglické výroby RUDGE, které v meziválečném období patřily ke špičce závodní techniky. RUDGE 500 Special 1928 a RUDGE Ulster 500 1938 sedlá Marek Odehnal, zatímco  Jirka Hlavsa má RUDGE 500 Special 1930.

05
06
07
08

Závodí se naplno, bez ohledu na stáří strojů a navíc na krásných přírodních okruzích, takže tisíce diváků jsou vždycky svědky pořádných soubojů. Na rok 2002 se k nám připojil ještě  Jarek Hýpal se svou MORINI 350 1974.

09
10
11
12

Sezona 2002 proběhla nad očekávání jinak, než by si kdokoli mohl přát. Jarek Hýpal zničil už na úvod v Hořicích motor své Morini 350 a milovník přírodních tratí Marek po kotrmelcích ve Dvoře Králové skončil vrtulníkem v Liberecké nemocnici se zlomenou páteří. Ještě že jeho "Ulster 500" před tím velkým třeskem jel jako z praku. Tak se zdálo být zalíčeno, zvlášť,když Jirka Křeček vymetl příkopy na výletním závodu do vrchu Knovíz - Olšany a přivodil si tak nefunkční koleno po celý zbytek sezony. Ale... žádná polívka se nejí tak horká..., takže v Branné Marek plně  rehabilitoval s výztuhou v zádech a utrpěl vítězství ve třídě. Hlavně proto, že některým divochům se to rozsypalo, jinak na věnec při tomto stavu nebylo ani pomyšlení.

13
14
15
16

A jsme skokem v roce 2003.... největší bombou byl nový závodní sidecar Rudge Ulster 500, který z téměř ničeho vykřesal největší (na trati) vyvrhel Jirka Hlavsa. Kdo neviděl předválečnou side v akci, neuvěří, ale společně s Jirkou Snopem předvádí chlapci super podívanou. Nám doma se podařilo absolvovat sezonu s TT Replica 500, a spíš než rychlost nás pronásledovaly porodní bolesti továrního "echt" závoďáku a smůla, než pořádné rychlé svezení. Ale ke konci v Branné už to vypadalo nadějně... takže pod dojmem loňských zážitků je důležité, že jsme se hezky svezli a jsme celí.

17
18
19
20
21
22

Jak se bude vyvíjet 2004 ví snad jenom Franta Šťastný v motocyklovém nebi a právě na jeho počest snad už konečně zavrčí dvouvačkový speciál v továrně kdysi přezdívaný "necky". K potěše naší, našich milých diváků a doufáme taky jako potvrzení známého faktu, že motocyklismus je velká vášeň na tisíc způsobů a jde jen o to, pořádně si užít.

Přijďte se někdy podívat !

Firma Triskel vznikla v roce 1996 jako výsledek dlouholeté lásky k motorkám.

Jsme autorizovaným dealerem a servisním místem motocyklů Suzuki. Servis a náhradní díly zajišťujeme také pro značky Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa. Provádíme také pneuservis osobních vozidel a diagnostika podvozků automobilů.

Prodejna TRISKEL
Lidická 135, Břeclav (výpadovka k D2).

Otevírací doba

Pondělí - Pátek: 9:00 - 12:00 | 12:30 - 17:00
Sobota: 9:00 - 12:00

TRISKEL s.r.o., Lidická 135 Břeclav 69002

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Tel: +420 519 324 302, Fax: +420 519 324 299

IČ: 25323938 DIČ: CZ25323938